Astronomi Tutkusu – Talat Saygaç
Sizi astronomiye yönlendiren tutkunun kaynağı nedir? Bu çok açık benim için, ortaokul ikinci sınıfta başlamıştım. Böyle bir düşünce kafama yerleşmişti. Açıkçası ikinci bir şekilde bir öğretmen olmayı istemedim….
İdeal Öz – Devrim Erbil
Nakkaşların ideal öz kavramına bakışınız nedir? Bakışım; gerçekten onların yaşadıkları dönemde, teknolojinin bu kadar gelişmediği dönemde bir Piri Reis çıkıyor, dünya haritası çiziyor. Bu olağanüstü bir sezgi. Onların bu…
Ne Değil Nasıl – Devrim Erbil
Ne anlattığınız değil de nasıl anlattığınız sizin için neden önemli? Çünkü nasıl anlattığım bana özgü, ne anlattığım ise; herkes benim anlattığımı, renkleri, armoniyi, ritmi de anlatabilir. Ama bunlar…
Merkezsizlik – Devrim Erbil
Merkezsizlik ile resminizde nasıl bir etki yaratmaya çalışıyorsunuz? Şimdi o, bakış açısı tabiî ki de. Yani bir resimde ana konu mesela Rönesans resminde üçgen bir estetik bir yapı…
Mavi Dönem – Devrim Erbil
Mavi dönem sizin için ne ifade ediyor? Mavi sizde neden ayrıcalıklı bir konumda? Yani, mavi benim resimlerimde önemli bir renk. Yer yer kırmızı da çıktı, yer yer sarı…
Renk Seçimi – Devrim Erbil
Neden bir renkler armonisi veya renkler arasında kontrast yaratmak yerine monokromatik bir palet tercih ediyorsunuz? Ya bir defa benim resimlerimde monokrom birçok resim var ama onun yanında…
Bedri Rahmi Eyüboğlu – Devrim Erbil
Bedri Rahmi Eyüboğlu’nun hayatınızdaki yeri ve önemi nedir? Evet, yani insan hocasının etkisinde kalmıyor değil. Çünkü bugün bile hala akademide, biz akademi diyoruz Mimar Sinan Üniversitesi’nin eski adı- benim…
Esin Kaynağı – Devrim Erbil
Paul Klee ve Piet Mondrian size ne türde bir esin kaynağı oldu? Yani Klee ve Mondrian esin kaynağı olduğu tabii çünkü kendimi yakın buldum. Hatta bir astrolog Haluk…
Soyutlama – Devrim Erbil
Soyutlama size neden yakın geldi? Neden geldi? Çünkü soyutlama bu toprakların eseri. Ben soyutlamanın en tipik örneklerini mesela halk sanatında buldum. Birtakım simgeler, semboller o nakışın arasına giren…
Çağdaş Resimler – Devrim Erbil
Yalın Alpay’a göre “Doğu’ya çağdaş resim değerleriyle geçmişi koruyarak bakar. Bunun sonucu geçmişin muhafaza edildiği çağdaş resimlerdir.” Bunu nasıl başarıyorsunuz? Yani, Yalın tabii çok doğru söylüyor. Yalın benim…