Sürrealizm akımının en önemli temsilcilerinden birisi olan Ray, hayatının büyük bir kısmını Paris’te geçirdi ve La Fortune isimli eserini Nazi baskıları nedeni ile Fransa’dan ayrılmadan kısa bir süre evvel tamamladı.

 

Keskin hatlar ile resmedilen bir bilardo masasının ve detaylı bir masa bacağının
kompozisyonun büyük bir bölümünü kapladığı eserde göze çarpan unsurlardan en dikkat
çekicisi bulutların renklerinin ve yumuşak bir şekilde arka plana yerleştirilmiş manzaranın bilardo masası ve masanın bacağı ile yarattığı kontrast.

 

Keskin, parlak ve detaylı bir şekilde resmedilen bilardo masası ve bulutların, arka planda yer alan neredeyse silik denebilecek manzara ile olan uyumsuzluğu nedeni ile ortaya çıkan
kopukluk ve belirsizlik kavramları izleyicinin hayal gücüne seslenen ve düşündüren diğer
önemli noktalar.

 

Rüya ve hayal gücü gibi kavramlardan etkilendiğinin sürekli olarak altını çizen Ray, La
Fortune için; “Gerçekçi veya tanımlanabilecek bir anlam içeren bir resim çizmek istemedim. Resimlerimin arkasında her zaman bir fikir var. Beni ilgilendiren de işte bu fikir, tanımlanabilecek bir anlam değil.” demiştir.


Resmin Harmonisini Spotify’da dinlemek için tıklayın.